cookies
Serwis internetowy swiatkotow.pl używa plików cookies.
Korzystając ze strony internetowej www.swiatkotow.pl wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.
Akcja świąteczna
Pytanie zawiera pewną nieścisłość wyrażoną zdaniem "co się bardziej opłaca". Dary dla schroniska mają się przede wszystkim opłacać schroniskowym zwierzętom, a nie firmie ani osobom fizycznym. O ile firma produkuje coś, co może przydać się zwierzętom (np. koce, karma itd...) po prostu podarowuje je schronisku, jako organizacji pożytku publicznego i wartość tej darowizny może odliczyć. Darowizną mogą być także pieniądze. Maksymalna kwota podlegająca odliczeniu od dochodu wynosi 6% . Odliczenia dokonuje się wpisując w deklarację roczną kwotę dokonywanych odliczeń (w załączniku PIT/O.) W przypadku darowizny innej niż pieniężna, przekazanie darowizny potwierdza się dokumentem, z którego wynika wartość tej darowizny (np. pisemna lub notarialna umowa darowizny). Należy również posiadać oświadczenie obdarowanego o przyjęciu darowizny. Przedsiębiorca rozliczający się na zasadach podatku liniowego (PIT-36L) oraz karty podatkowej (PIT-16A) nie ma możliwości odliczyć darowizny. Pozostali przedsiębiorcy mogą dokonywać darowizn i odliczać je od dochodu. W przypadku ryczałtowców (PIT-28) odliczyć darowiznę można od przychodu.
O ile darczyńcy (czy to firma czy osoby fizyczne) nie mają zamiaru odpisywać od dochodu wartości darowizny, należy po prostu ustalić z dyrekcją schroniska jakie są potrzeby, następnie ogłosić akcję charytatywną. Przede wszystkim potrzebna jest wyraźna i rzetelna informacja, na jaki cel zbierane będą pieniądze, w jakim miejscu, w jakim czasie i w jakiej formie. Wszystkie te informacje muszą zostać zawarte na zaproszeniach, ulotkach czy plakatach, w zależności w jakiej formie przeprowadzana będzie akcja informacyjna. Po zebraniu darów zawozimy je do schroniska. Dodatkową korzyścią w przypadku firmy może być splendor wynikający z faktu, że prowadzi ona działalność charytatywną. W tym przepadku warto zadbać o zainteresowanie akcją lokalnych mediów.